Thursday, December 23, 2010

ILMU DUIT (2)

1. Dalam perbincangan yang lepas saya mendedahkan bagaimana duit baru masuk pasaran dengan sekali "swipe" kad kredit.

2. Serta bagaimana kekuatan wang itu bergantung kepada bagaima ayat-ayat dalam duit itu dideraf.

3. Saya ada sebut berkenaan undang-undang dideraf untuk mengekalkan mutu dan nilai wang di pasaran. Oleh itu adanya AMLA dan Penal Code.

4. Penal Code atau Kanun Keseksaan menyebut tentang peruntukan untuk menjaga wang palsu dari masuk pasaran.

5. AMLA atau Anti-Money Laundering Act 2001 pula digubal bagi menghalang "pengubahan wang haram" dari memasuki pasaran.

6. "Pengubahan wang haram" ditafsirkan Seksyen 3 AMLA (a) melibatkan diri secara langsung atau tidak langsung, dalam transaksi yang melibatkan hasil sesuatu aktiviti haram (b) memperoleh, menerima, memiliki, menyembunyikan, memindahkan, mengubah, menukar, membawa, melupuskan, menggunakan, mengalihkan dari atau membawa masuk ke Malaysia hasil daripada sesuatu aktiviti haram; atau (c) merahsiakan, menyembunyikan atau menghalang pemastian sifat sebenar, sumber, lokasi, pergerakan, pelupusan, hakmilik, hak berkenaan dengan, atau pemunyaan, hasil daripada apa-apa aktiviti haram"

7. Jelasnya pentafsiran di atas bermaksud wang haram dari aktiviti haram dicegah oleh AMLA dari memasuki pasaran.

8. Soalnya apa kata kalau dana yang terbeku itu adalah dari sumber halal atau dengan kata lain dari wang halal.

9. Untuk menyatakan maksud secara ikhlas bagaimana hamba Allah yang diberi kebolehan memasuki alam ghaib kemudian bekerja di sana. Maka dia mendapat duit di alam ghaib seperti alam jin atau alam malakut. Adakah duitnya dibekukan dari memasuki pasaran dunia zahir?

10. Bunyinya macam sukar diterima akal. Jika anda berkata begina saya cadangkan tuan-puan berjumpa dengan pakar alam jin dan malakut.

12. Salam dan selawat kepada Nabi Muhammad saw. Perhatikan dua gambar di atas yang saya sertakan. Dapatkah tuan-puan lihat 2 keping USD5 yang saya baru perolehi. Serupa tapi tak sama.

13. Salah satunya mempunyai jota kerajaan Amerika dan salah satu lagi tiada jota keranjaan Amerika. Tapi kedua-duanya adalah asli. Saya telah suluh dengan cahaya ultra-violet kedua-duanya mempunyai ciri-ciri keaslian.

14. Saya yakin salah satunya dari alam jin dan/atau malakut. Kedua-duanya sah dipergunakan.

15. Saya sebagai manusia telah berjaya mengeluarkan wang ini. Ini menunjukkan, kalaulah keyakinan saya berasas, bahawa wang dari alam jin dan/atau malakut boleh dikeluarkan ke dalam alam zahir.

16. Begitulah jika ada hamba Allah yang masuk ke alam jin dan berkerja di sana kemudiannya beliau mahu mengeluarkannya ke alam zahir maka wang tersebut tidak harus disekat oleh AMLA. Apatah lagi jika wang itu datang dengan zikir-zikir dengan memuji dan memuja Tuhan..

ROHAN

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment