Friday, August 6, 2010

Konspirasi Dunia Oleh Tangan-Tangan Ghaib

1. Sukar sebenarnya jika seorang peguam membicarakan sesuatu yang samar-samar dan jauh dari dunia yang nyata. Oleh kerana peguam hanya membicarakan perkara yang nyata dan hitam putih. Di dalam perjanjian tiada apa-apa melainkan semuanya hitam dan putih. Bahkan hasrat hati bersetuju dengan terma-terma perjanjian dihitam-putihkan dengan tandatangan. Bahkan distemkan untuk menunjukkan kuatnya hasrat hati kalbu yang tersimpan dan telah diterjemahkan kepada bahasa yang jelas. Bahkan bidang guaman yang sekular menyebabkan diri ini dilupakan dari aspek-aspek kerohanian yang halus dan sukar dikesan.

2. Kita tak dapat memadamkan sejarah. Hanya cerdik pandai sahaja yang dapat mengubah sejarah kepada generasi mendatang. Atau didiamkan sahaja rahsia sejarah itu. Sehingga tiada orang mengetahui.

3. Seperti di dalam posting "Saya dan besi.." mungkin pembaca dapat mencium bahawa saya suka kepada perkara samar-samar apabila membicarakan perkara ghaib.

4. Saya sebenarnya ada membaca blog-blog berkenaan konspirasi yang menjurus kepada benda-benda samaran.

5. Hati terdetik mengapa secanggih mungkin persenjataan Amerika dan sekutunya dalam perang Afghanistan masih belum dapat mencium dengan tepat di mana kelibat Osama Ben Laden. Kalaulah Osama sengaja dibiarkan hidup atau dibunuh secara senyap, mengapa pula Saddam berjaya ditemui walapun bersembunyi dalam lobang bawah tanah dan dibunuhnya secara umum?

6. Sehinggalah al-Quran yang dikatakan direka oleh Muhammad itu memanifestasikan kebenarannya dalam hidup moden "Dan sesungguhnya mereka telah menjalankan rancangan jahat mereka (untuk menentang Islam), sedang di sisi Allah ada balasan bagi rancangan jahat mereka, walau rancangan jahat mereka itu, dapat melenyapkan gunung-ganang sekalipun": Ibrahim: 46

7. Tiada ulamak klasik menafsirkan bagaimanakah "..rancangan jahat mereka itu, dapat melenyapkan gunung-ganang sekalipun" sehinggalah pengunaan Daisy Cutter ataupun M.O.B. (Mother of All The Bomb) kepada gunung-ganang Tora Bora. Tetapi kelibat Osama masih tidak dijumpa. Ini telah membuka ilham kepada ulamak moden dalam mentafsir ayat 46 Surah Ibrahim ini. Dan menjadi inspirasi kepada mereka yang meminjam otak Plato dalam mencari kebenaran bahawa Islam itu ada rahsia yang tersimpan yang perlu dirungkai.

8. Adakah kita ini sebahagian dari pelakon yang membaca skrip dan jalan cerita yang telah diarahkan oleh para konspirator? Atau mereka berkonsporasi tetapi kita menjalani hidup seperti biasa dengan pilihan kita tanpa kesan skrip dan jalan cerita yang telah diarahkan? Sehinggakan mereka merasakan kita mengikuti skrip dan jalan cerita mereka tetapi sebenarnya tidak.

9. Adakah mereka (para konspirator yang dikatakan wujud dan mungkin memang wujud) berhalusinasi dengan dunia mereka sehigga merasakan merekalah pentadbir dunia?

10. Kebenaran yang di bawa Muhammad s.a.w. sukar dinafikan. Jarak masa 1400 tahun cukup untuk menyuramkan cahaya yang dibawanya jika tidak diusahakan untuk mengesannya.


No comments:

Post a Comment