Thursday, July 8, 2010

YAHUDI BANGSA CERDIK?

1. Ungkapan sebegitu selalu disinonimkan dengan bangsa Yahudi. Dalam tiga agama Abrahamic: Islam, Kristian dan Judaisma, dua adalah dikaitkan dengan bangsa Yahudi. Manakala satu kepada bangsa Arab.

2. Bahkan agama Islam sendiri mengesahkan beberapa prinsip dan nama-nama beberapa nabi adalah dari Bani Israel.

3. Bayangkan hampir separuh dari 6 bilion manusia adalah beragama Abrahamic.

4. Dengan dogma-dogma agama, sejumlah besar manusia boleh terpengaruh dengan agama yang disinonimkan dengan bangsa Yahudi. Bukan itu sahaja dogma-dogma mereka diikuti sehingga kini.

5. Di dalam perpustakaan saya ada 3 biji buku yang ditulis oleh orang Yahudi. Pertama, "Diplomacy" oleh Henry Kissinger. "Power" dan "The Art of War" oleh Robert Greene.

6. Tapi saya rasa saya adil dengan mereka kerana bukan saya inginkan apa yang mereka boleh berikan kepada saya tetapi mereka juga berkehendakkan sesuatu dari saya. Lebih kurang 14 tahun lepas seorang Yahudi Kanada telah mengadap saya untuk mempelajari ilmu bahasa Melayu dengan saya disebuah institusi bahasa di ibu kota.

7. Mereka adalah bangsa yang minoriti di Asia Barat tetapi penangan mereka boleh mengalahkan bangsa majoriti.

8. Bahkan kuasa-kuasa besar dunia samada kini atau sejarah dibayangi oleh mereka seperti Jerman, UK dan Amerika Syarikat.

9. Mereka juga dikaitkan dengan syarikat konsultansi yang dirujuk oleh negara Malaysia.

10. APCO yang suatu ketika kecoh diarena politik Malaysia juga dibayangi oleh tokoh-tokoh Yahudi. Manakala dari segi negatif impak pula keributan kewangan pada 1997/1998 dikaitkan dengan pedagang matawang Yahudi: George Soros.


No comments:

Post a Comment