Saturday, April 18, 2009

MESYUARAT AGUNG PAS SHAH ALAM

....Di kiri adalah saya dan di kanan adalah rakan saya, Al-Akh Ahmad Sayuti Bashiron, yang juga Ketua Pemuda PAS Shah Alam. Jawatan beliau sebagai Ketua Pemuda tidak dicabar.

1. Saya telah dijemput oleh rakan lama saya yang juga junior saya di UIAM dan exhiuiam, Saudara Ahmad Sayuti Bashiron ke Mesyuarat Agung Tahunan PAS Kali Ke-22 Shah Alam, sebagai pemerhati.



.......Suasana dalam Dewan Guthrie di Bukit Jelutong di mana Mesyuarat Agung Tahunan PAS Kali Ke-22 Shah Alam diadakan.




2. Shah Alam adalah kawasan strategik. Dihuni oleh teknokrat dan elit Melayu. Parlimennya dimenangi oleh YB Khalid Samad yang juga merupakan Yang Di-Pertua PAS Shah Alam.

3. Seingat saya, YB Khalid Samad adalah profesional PAS yang terawal menyertai PAS dan mempelopori gerakan menprofesionalkan PAS.

4. Kita lihat usaha ini telah berjaya diwarnai dalam PAS. Antaranya Ir Nizar telah diterima sebagai Menteri Besar Perak.

5. Seperti yang didakwa oleh antihusam.blogspot.com adanya Kumpuan Erdogan. YB Khalid Samad tidak lepas dari tempias dikelaskan sebagai puak-puak Erdogan dalam PAS.

6. Untuk sahabat saya Al-Akh Sayuti Bashiron saya ungkap "Enjit-Enjit Semut, Siapa Sakit Naik Atas...."

No comments:

Post a Comment